'הארץ' קורא למדינה לתמוך ביוצאים בשאלה

    ארי וידר | צילום: ויקיפדיה No Comments on 'הארץ' קורא למדינה לתמוך ביוצאים בשאלה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחסו של עיתון הארץ לכל נושאי הדת בישראל ידוע, אולם בעוד שבעיתון נוהגים לגנות כל ניסיון של "מיסינריות" כביכול מצד גורמים חרדים, הרי שדווקא כשזה נוגע לצד החילוני במפה, כנראה שהכול תקין.

    היום מצא העיתון לנכון לקרוא במאמר המערכת שלו למדינה לסבסד דווקא העמותות לחוזרים בשאלה.

    המאמר נפתח בנתונים בהם נטען "בזמן שהשר לענייני תפוצות נפתלי בנט מוציא כמעט 200 מיליון שקל ״לבלימת ערעור היסוד היהודי במשפחה״, עמותת ה.ל.ל, שמבקשת לעזור ליוצאים בשאלה, אינה זוכה לתמיכה ממשלתית ונאלצת לפעול כמעט לבדה, בעזרת מתנדבים ותרומות של אזרחים שאכפת להם. בזמן שמינהלת הזהות היהודית — עוד יצירה מיותרת של בנט — ממשיכה לגזול עשרות מיליוני שקלים מתקציב המדינה, ה.ל.ל קיבלה שלושה מיליוני שקלים בלבד ב–2014 ממשרד הרווחה, כשכל הניסיונות לאפשר לעמותה מימון ממשלתי (מרצ, שינוי) לא צלחו". נכתב

    "ההתעלמות הממשלתית מהיוצאים בשאלה מתחדדת אל מול התרחבות התופעה. הניסיון של החברה החרדית לשמור את כל אנשיה בתוך הקהילה נתקל בשנים האחרונות בשני מכשולים משמעותיים: עוני וטכנולוגיה. כפועל יוצא גם תופעת היוצאים בשאלה הולכת והופכת שכיחה יותר. אלא שרבים מהם אינם ערוכים לחייהם החדשים ונתקלים בקשיים רבים."

    וכותב מאמר המערכת ממשיך ותוקף "המדינה לא מתעניינת ביוצאים בשאלה ובמצוקותיהם. שיקולים קואליציוניים צרים, שבמרכזם הניסיון לרצות את המפלגות החרדיות והדתיות, גורמים לכך שדווקא האנשים שמעוניינים לצאת ממעגל העוני והבערות ולהיכנס למעגל העבודה נתקלים בהתעלמות ממסדית. הגיע הזמן, שהמדינה תפנה את ראשה גם לצד האחר ותתמוך לא רק בחרדים ובדתיים; הגיעה העת, שגם ליוצאים בשאלה תתאפשר נחיתה רכה יותר בחייהם החדשים".



    0 תגובות